5-б укр.мова

18.05-29.05 Ознайомтесь з новим матеріалом.Подивіться уроки:1)  https://www.youtube.com/watch?v=qwld5f3LC6s  та 2)  https://www.youtube.com/watch?v=HiCK2ScKLJo
Прочитайте параграфи 42-44.

 Виконайте контрольний тест до 21 травня.

Контрольна робота. 5 клас

Тема. Складне речення. Пряма мова. Діалог

1. Позначте рядок, у якому є складне речення (роздiловi знаки вилучено)
А Барви ярiли мiнилися переходили одна в одну й нарештi меркли.
Б Прозора пелюстка молодого мiсяця не тьмарилась не танула а наливалася свiтлом.
В Сонце скотилося майже до самого обрiю але раптом застигло на мiсцi.
Г Сонце до половини сховалося за хмару тiльки червоний пiвкруг його ще палахкотiв зверху.

2. Укажiть рядок, у якому частини складного речення поєднано сполучниками (роздiловi знаки вилучено)
А Митi жодної не можна повернути щоб заново по-iншому пожить.
Б Вiдбились зорi у водi летять до хмар тумани.
В Із серця виросла калина над хвилями Днiпра злетiла пiсня журавлина.
Г Хтось стиха завiв пiсню до нього пристав ще один голос.

3. Знайдiть рядок, у якому правильно поставлено роздiловi знаки.
А Навшпиньках пiдiйшов вечiр, i засвiтив зорi.
Б Земля гуде, i ридають дерева.
В До землi ти голову притулиш, i матiр’ю тихенько назовеш.
Г Ці гори стоять одвiку, i стоятимуть довiку.

4. Доберiть другу частину до речення Вiтер дужчав, щоб утворилося складне речення
А … i пригинав до землi дерева Б … i здiймав на дорозi куряву
В … i починав накрапати дощ Г … i розганяв чорнi хмари

5. Визначте речення з прямою мовою (роздiловi знаки вилучено)
А Диктор повiдомив про вiдкриття у мiстi нового стадiону.
Б Диктор повiдомив що у мiстi вiдкрився новий стадiон.
В Диктор повiдомив у мiстi вiдкрився новий стадiон.
Г За повiдомленням диктора в мiстi вiдкрився новий стадiон.

6. Укажiть речення, що вiдповiдає схемi: А: «П?».. (роздiловi знаки вилучено)
А Я люблю зиму сказала дiвчинка бо в сiчнi в мене день народження.
Б Недаремно каже прислів’я Мала крапля лупає скелю.
В Я запитав Батьку, що таке людська байдужість.
Г Тарас заплескав у долоні А он наша хата! А он наша хата!

7. Діалог – це
А. слово, що вживається жителями певної території;
Б. різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб;
В. чиясь мова, передана від імені автора у формі складного речення.
Г. слова, які називають того, до кого звертаємось із мовленням.

8. Слова кожної особи, яка бере участь у діалозі, називаються
А. вставними словами; Б. реплікою;
В. ремаркою. Г. прямою мовою

9. Об’єднайте простi речення у складне. Пiдкреслiть у ньому головнi i другорядні члени.
Хлопчики i дiвчатка вiдвiдують спортивні секцiї. Хлопчики i дiвчатка дбають про своє здоров’я.(2б)

10. Перетворiть речення з прямою мовою на конструкцiї з непрямою мовою.
«Сестричко, ти допоможеш прибрати в кiмнатi?» – поцiкавилася Оленка. «Цю історію розповiла менi бабуся», – сказав Дмитрик.(2б)
















07.05-15.05 Нова тема "Вставні слова". Прочитайте параграф №41. Попрацюйте з матеріалом відеоуроку https://www.youtube.com/watch?v=zwlG-aOOzm4. Напишіть лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів -  це вправа 493..Для цього  скористайтесь пам'яткою "Як написати лист" с.213 підручника.





28.04-05.05 Вітаю вас ,учні 5-Б!Вивчаємо"Звертання."Працюємо за матеріалом відеоуроку https://www.youtube.com/watch?v=DBlkOBG-GVs.Домашнє завдання:параграф 40,вправа 476.





21.04-27.04 Доброго ранку,5-Б! Продовжуємо вивчати однорідні члени речення.Ретельно записуйте матеріал відеоуроків https://www.youtube.com/watch?v=lhFA5Bm7asQ  і ще
https://www.youtube.com/watch?v=rqEoIl1M1D4 .Свою роботу надсилайте на мою поштову скриньку.




13.04-17.04.Доброго ранку,5-Б! Працюємо разом з віртуальним учителем: переглядаємо урок https://www.youtube.com/watch?v=E5Ye12uEIW4 і все записуємо,ставлячи на паузу.Чекаю звіт про роботу у вигляді конспекту!


06 квітня
Вітаю вас,учні 5-Б класу!Сьогодні ми можемо перевірити свої знання з теми "Словосполучення.Речення.Головні члени речення".

Словосполучення. Речення 5 кл.

1. Розділ науки про мову, що вивчає словосполучення і речення, це:
а) синтаксис; б) пунктуація; в) фонетика; г) лексикологія.
2. Словосполучення складається з:
а) рівноправних слів; в) поєднання самостійної частини мови з прийменником;
б) головного слова і залежного; г) поєднання прийменників і сполучників.

3. Вкажіть, у якому рядку є тільки словосполучення:
а) зимовий сон; бачить сни; спить міцно;
б) зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;
в) міцний мороз; вітри і вітренята; пильно придивлялися;
г) блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.

4. Речення
а) виражає закінчену думку; в) називає предмет, явище або процес;
б) поєднує в собі два слова: головне і залежне; г) складається з групи слів.

5. Граматичну основу речення становлять:
а) означення і підмет; в) присудок і додаток;
б) підмет і присудок; г) присудок і обставина.

6. У реченні В колиску дар пісень тобі поклала доля (М. Рильський) граматична основа:
а) дар пісень; б) поклала доля; в) поклала в колиску; г) поклала дар.

7. Вкажіть рядок з односкладним реченням:
а) Літо дбає, зима споживає. в) Люблю печальну осінь в ріднім краї.
б) Хто не жалує тварини, не пожалує й людини. г) Випав сніг – бережи ніг.


8. Другорядні члени речення – це
а) підмет, присудок, обставина; в) означення, обставина, присудок;
б) означення, додаток, обставина; г) підмет, додаток, присудок.

9. Вкажіть речення, у якому є всі другорядні члени:
а) Сонце золотило далекі пагорби.
б) Верхівки сосен у лісі світилися сонячним багрянцем.
в) Рідні пісні навіювали спомини.
г) Змалку треба шанувати рідну мову, народну пісню.

10. За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, окличні; в) розповідні, питальні, спонукальні;
б) розповідні, питальні, складні; г) розповідні, окличні, спонукальні.

11. Виконайте синтаксичний розбір речень:
а) Сивенький вечір стукає у двері.
б) Рожева хмарка в срібній оболонці на обрії грибасто розрослась.

07.04
Перегляньте відеоурок  https://www.youtube.com/watch?v=fFHxw6aNKhE   та казку

Виконуйте всі письмові завдання(кожне речення уроку записати в зошит,працюйте разом із віртуальним учителем.Надсилайте фото своєї роботи на мою поштову скриньку)






                                        



30 березня
.Добрий день,учні 5-Б класу! Продовжуємо працювати дистанційно.Перегляньте урок https://www.youtube.com/watch?v=DiSouARuHCw.Ставлячи відео на паузу,запишіть урок.Надішліть роботу на мою поштову скриньку.<nataliyazarogevskaya@gmail.com>




Дорогий п'ятикласник! Ти можеш корисно провести час,
виконавши тренувальні вправи  з теми "Словосполучення і речення". Тобі необхідно ще раз перечитати матеріал підручника,виписати правила в зошит для орфограм і виконати  подані вправи.Чекаю фото виконаних вправ за електронною адресою: nataliyazarogevskaya@gmail.com


Вправа 1
>  Із пропонованими словами утворіть словосполучення; запишіть їх. Визначте головне і залежне слово (з допомогою запитань). Вітер, телефонувати, десять, друг, наші, корисний, цікавий,
мені, одинадцять, працювати.
Вправа 2
>  Запишіть словосполучення з дієсловами в одну колонку, а з іменниками — в іншу. Усно поставте запитання до залежного слова. Якою частиною мови воно виражене?
Засніжені поля, їхати на виставку, збирати урожай, подорожувати з сім'єю, новий комп'ютер, наша школа

Вправа З
>  3 указаними словами складіть словосполучення і речення. Запишіть їх. Що спільного і відмінного між словом, словосполученням і реченням?
Осінь, спілкуватися, мої, справедливий, виразно.

Вправа 4
Прочитайте текст. Поясніть постановку розділових знаків. Із другого речення випишіть усі словосполучення і визначте в них головне й залежне слово. Чим вони виражені?
А сонце вже сідало. Високо, високо під небом вечірнім пролетіли величезним табуном дикі гуси у плавні на ніч і виповнили повітря дивним гуком, що, мов відгомін далекого дощу, пронісся понад тихим Дунаєм. Вербовий гай на тім боці повивсь у темряву, почорнів; блакитні гори стали синіми та хорошими...
Вправа 5
Розкриваючи дужки, утворіть словосполучення. З виділеними складіть речення і запишіть.
(Урок, світова література), (дякувати, батьки), (екзамен, математика), (сміятися вони), (службові, у, справи), (говорили, іноземна мова), (ходити школа)
.

1 комментарий:

  1. Богуславський Влас.У вправі 5 не зазначено виділене словосполучення з яким необхідно скласти речення. Підскажить, будь ласка.

    ОтветитьУдалить