18.05-29.05
Тема: Узагальнення і систематизація вивченого. Просте речення.Питання для самоконтролю:
-Переглянути https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=b8oLTN5R9GA&feature=emb_logo
-Виконати тести на с.217-218 впр.481.
Виконайте контрольний тест до 21 травня.
07.05-15.05.Запишіть нову тему в зошит:"Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях"
Переглядаючи відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=WRdl08mK5gs,робіть записи,ставлячи відео не паузу. Після повторення виконайте завдання нижче.
Пунктуаційний практикум.
— Запишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки.
- Вік прожити не ниву пройти гомінливу(А. Малишко).
- Гаї шумлять я слухаю (П.Тичина).
- Далеко десь на сході йде війна а тут глибока світла тишина(І. Світличний).
- Непорушно стоять дерева загорнені в сутінь рясно вкриті краплистою росою(М. Коцюбинський).
- Як досвідчений мисливець Хома добре знав витівки вовка(Р. Пускач).
- В кутку десь в сутіні вечірній ми сидимо удвох одні(Олександр Олесь).
- Оце що від мене лишилося то власне уже не я(Л. Костенко).
- Ти сивий лісе в сутіні прозорій і ви гаї в зелених льолях літ нічого так не треба як в підзор’ї мені ваш голос чуть і стежить ваш політ(М. Вінграновський).
- Так смолоскипно виграйнуло сонце тривожним гроном форм і кольорів і зачаровано між травами побрів маленький сад пашіючи долоньками(І. Жиленко).
- А Соловей аж горло надриває і на всі заставки співає щебече і свистить і тьохкає і торохтить(Л. Глібов).
Творче конструювання.
— Перебудуйте подані речення так (або доповніть, поширте їх), щоб у них можна було поставити тире. Перероблені речення запишіть.
- Хороша-таки штука життя(А. Головко).
- Між людьми видніються вози з усяким селянським добром: діжечками, скринями, плугами й усякими іншими домашніми речами(С. Васильченко).
- Польова доріжка стелилася між високими хлібами(О. Гончар).
- А весна гомоніла: «Послухай мене!»(Леся Українка).
- Я завжди беру приклад з мого брата.
- Без хазяїна двір плаче, а без хазяйки плаче хата(Нар. тв.).
28.04--05.05 Передивіться презентацію,перечитайте тексти сучасних пісень,зназошитйдіть кліпи виконавців та прослухайте.Напишіть есе "Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-chi-pridatna-rok-muzika-dlya-peredavannya-patriotichnih-nastro-v-zaklikiv-31818.html
Електронна пошта вчителя:nataliyazarogevskayа@gmail.com
21.04-27.04 Повторити матеріал підручника с.257 .Передивитися відео,зробивши записи у зошит https://www.youtube.com/watch?v=RZb0JguQp6Y, а також https://www.youtube.com/watch?v=in8ntRnLFGk
Виконати тест на закріплення.
Правопис не, ні з різними частинами мови
1. Частка не пишеться разом | |||||||||||
А з дієприкметниками, які не мають при собі пояснювальних слів і виконують
синтаксичну функцію означення Б з дієсловами, дієприслівниками, займенниками, числівниками, службовими частинами мови В з дієприкметниками, якщо вони мають пояснювальні слова Г з іменниками, коли при них є протиставлення Д з прикметниками, які виступають у реченні присудками |
| ||||||||||
2. Частка не пишеться окремо | |||||||||||
А якщо вживається як префікс в іменниках-власних назвах
Б з іменниками, прикметниками, займенниками, прислівниками, які у сполученні з не означають одне поняття В з підсилювальними прислівниками, незмінюваними присудковими словами, зі словами, що пишуться через дефіс Г зі словами, до складу яких входить префікс недо- Д з дієприкметниками, які не мають при собі пояснювальних слів і виконують синтаксичну роль означення |
| ||||||||||
3. Частка ні пишеться разом | |||||||||||
А із займенниками та прислівниками, від яких відокремлюється прийменником
Б у заперечних займенниках і прислівниках В для заперечення наявності предмета чи ознаки, у стійких словосполученнях без дієслова-присудка Г із усіма словами Д із прикметниками, коли при них є протиставлення |
| ||||||||||
4. Усі слова з не пишуться разом у рядку | |||||||||||
А не/до/смаку, не/смілий, не/розвантажений досі вагон, не/можна
Б не/дбайливий, не/дарма, не/доглянути, не/дочитаний роман В не/руш/мене, не/погода, не/набагато, не/ня Г не/по/європейськи, не/мовля, не/хворощ, ще не/виконані завдання Д не/хочу, не/можна, не/треба, не/догляд |
| ||||||||||
5. Усі слова з не пишуться окремо в рядку | |||||||||||
А не/сьогодні-завтра, не/вгаваючи, ще не/достиглий плід, не/досить
Б не/достиглий плід, не/доля, не/густий, не/бовид В не/досіл, не/до/речі, не/долік, не/вістка Г не/славити, не/дорід, не/хотіти, не/могти Д не/зчутися, не/бавлячи, не/роблячи, не/гарний |
| ||||||||||
6. Орфографічну помилку допущено в рядку | |||||||||||
А несказанний, не до смаку, не так, неабихто
Б не працюючи, непорушно, конспект не завершений, не ворог, а друг В не доспівана пісня, спекотно не по-ранішньому, непочатий, не зараховано Г небажаний гість, небайдуже ставлення, недоспана ніч, небилиця Д недозрілий овоч, ні слова не промовити, ні на йоту, неждано-негадано |
| ||||||||||
7. Правильно написано всі слова рядка | |||||||||||
А не послух, невагомість, нісе-ніте, не вартий
Б незлічений, ні слова не скажу, ні в чому, нізвідки В ні котрий, не п’ятий, а шостий, не доплатити, незовсім Г ніким не впізнаний, ні світ ні зоря, поки невизнаний поет, не збудований ще міст Д не дуже вдалий день, твір незавершений, ні пава ні ґава, ще не вижатий плід |
| ||||||||||
8. У якому рядку всі слова з ні пишуться разом? | |||||||||||
А ні/світ/ні/зоря, ні/що, ні/від/чого, ні/в/року
Б ні/ні, ні/трошки, ні/звідкіля, ні/один В ні/куди, ні/телень, ні/по/чому, ні/чийний Г ні/на/йоту, ні/чому, ні/коли, ні/в/року Д ні/чогісінько, ні/в/сих ні/в/тих, ні/в/яку душу, ні/трохи |
| ||||||||||
9. У якому рядку всі слова з ні пишуться окремо? | |||||||||||
А ні/за/що, ні/кроку далі, ні/до/розмови, ні/на/що
Б ні/на/що, ні/би/то, ні/якому, ні/з/кого В ні/на/якому, ні/чий, ні/за/що, ні/на/йоту Г ні/скільки, ні/хто, ні/який, ні/в/чому Д ні/звуку, ні/пострілу, ні/з/ким, ні/ким |
| ||||||||||
10. Орфографічні помилки допущено в рядку | |||||||||||
А ні для чого, нікудишній, нібитохворий, нізвідкіль
Б ні чичирк, нікчемний, ні чия, ні сюди ні туди В ні один, ні в якому разі, нікогісінько, ніколи Г ні на трошки, немає, ненависть, нещирий Д недооцінка, нестямитись, не купивши, ні в якому |
| ||||||||||
11. Усі слова з не пишуться окремо в рядку | |||||||||||
А не/волити, не/від/того, не/закінчено, не/сказано
Б не/зчутися, не/досить, не/зроблено, не/випито В не/невидіти. не/можна, не/треба, не/намальовано Г не/славити, не/по-нашому, не/широкий, не/гарний Д не/може, не/дуже, не/зовсім, не/цілком |
| ||||||||||
12. Усі слова з не пишуться разом в рядку | |||||||||||
А не/можна, не/вільник, не/здужати, не/змогти
Б не/стямитися, не/здужати, не/покоїтися, не/славити В не/всипущий, не/гайний, не/треба, не/вдовзі Г не/самовито, не/сказано, не/дарма, не/зовсім Д не/дозрілий, не/деже, не/доказаний, не/досяжний |
| ||||||||||
13. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку | |||||||||||
А ще не/завершена праця
Б не/покоїтися про дитя В не/цікава, але коротка дискусія Г не/крутити носом Д досі не/сказані слова |
| ||||||||||
14. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку | |||||||||||
А не/сила терпіти
Б не/досконала стаття В іти в не/пам’ять Г не/доробити вправу Д не/славити князів |
| ||||||||||
15. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку | |||||||||||
А ще не/підкорені країни, не/вивчене питання
Б лан не/засіяний, не/затоплена навесні місцина В не/опалі квіти, не/зроблена ніким печеня Г досі не/збудований гараж, не/переборне бажання Д зовсім не/відомий текст, не/захищений сад |
| ||||||||||
16. Частка не пишеться окремо | |||||||||||
А ще не/збудований, не/мічний, не/виконавши проект, не/нависть
Б не/знаючи броду, не/вивчені ще проблеми; не/зчувся, як заснув В не/зводячи очей, не/потрібно дякувати, не/захищений від вітру; не/дорого, а дешево Г не/часто, не/забаром, не/довірливо, не/закінчений вчасно Д не/безпека, не скошена трава; не/боязкий, а хоробрий |
| ||||||||||
17. В уривку
Слово рідне! Мабуть, не (1)було жодного видатного письменника, який би не (2)висловив любові до рідної мови й своєї тривоги за її долю, який би не (3)покладав на неї найбільших надій, бо долю свого народу в майбутньому бачив не (4)відривною від долі рідної мови. Люби свою мову, плекай її, дбай по неї, не (5)засмічуй її.
не слід писати разом зі словами на місці цифри | |||||||||||
А 1
Б 2 В 3 Г 4 Д 5 |
| ||||||||||
18. Не вживаються без не всі слова рядка | |||||||||||
А невістка, небога, незчутися
Б неволити, неславити, невдаха В нездара, нещастя, невід Г неуважність, непокоїтися, немовля Д небавом, недоліток, негарний |
|
19. Установіть відповідність між словом з не і правилом | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 не/варт гроша в
базарний день 2 яких і світ не/бачив 3 бачити не/мало свiту 4 не/чуючи ніг під собою | А окремо з дієприслівником Б окремо з дієсловом В разом, бо з не означає одне поняття Г разом, бо з не утворює слово з протилежним значенням, яке можна замінити синонімом Д окремо з незмінюваним присудковим словом |
|
20. Установіть відповідність між написанням ні зі словом і правилом | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 далі ні/куди
2 ні/чліг 3 ні/для/кого 4 ні/зернини ні/пилини | А разом, бо заперечний прислівник Б окремо, бо стійке словосполучення без дієслова-присудка В разом, бо слово без ні не вживається Г окремо, бо частка від займенника відокремлена прийменником Д окремо, бо ні є повторюваним сполучником із заперечним єднальним значенням |
|
21. Текст і завдання до нього. | |||||||||||
1. Покищо ж літо, ось-ось почнуться жнива і пшениця навколо мене дзвенить під вітром.
2. Світу навколишнього за пишними колосками мені не видно. 3. Ніби в лісі, тільки ліс кольору сонця. 4. І раптом, зовсім несподівано для себе, вигулькуєш на зелену галявину – дзвін колосків віддаляється, густо-зелений моріг ласкаво розгойдує тебе, аж у голові паморочиться. 5. Хліба навколо стіною, і ти стоїш, як у колодязі: вітер тут і не дихне, сонце пригріває спекотніше, і повітря добре настояне на травах та квітах. 6. Стоїш, трохи ошелешений, затулившись від сонця ліктем, але потроху оговтуєшся і починаєш прислухатися: чи не забринить поблизу тиша від джмелиного голосу? 7. Таки забриніла! | |||||||||||
А. У скількох реченнях є частка не, ні
| |||||||||||
А 1
Б 2 В 3 Г 4 Д 5 |
| ||||||||||
Б. Слово, якому не надає протилежного значення (можна замінити синонімом), ужито в
реченні | |||||||||||
А 2
Б 3 В 4 Г 6 Д 7 |
| ||||||||||
В. Прикметник, у якому не відбувається подвоєння приголосних, бо утворений від
іменника, ужито в реченні | |||||||||||
А 1
Б 3 В 5 Г 6 Д 7 |
| ||||||||||
Г. Орфографічну помилку допущено у слові
| |||||||||||
А покищо ж
Б густо-зелений В потроху Г таки забриніла Д несподівано |
| ||||||||||
Д. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
| |||||||||||
А 1
Б 3 В 4 Г 5 Д 7 |
|
13.04-17.04 Повторити матеріал підручника с.253-256. Виконати тест на закріплення.
(1 завдання=0,5б).
Позначення на письмі
подовжених приголосних звуків
1. Подвоєння відбувається
|
|||||||||||
А унаслідок чергування приголосних
Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі |
|
||||||||||
2. Подовження відбувається
|
|||||||||||
А унаслідок чергування приголосних
Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі |
|
||||||||||
3. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних?
|
|||||||||||
А бистрінню, осінній, вволю, вугілля
Б бідонний, повіддя, овва, попідтинню В узбережжя, проміння, розіллятий, ломаччя Г життя, чуття, Ілля, возз’єднання Д оббити, ніччю, поташшю, сіллю |
|
||||||||||
4. У всіх словах якого рядка відбувається подвоєння приголосних?
|
|||||||||||
А пониззя, ззамолоду, розводдя, ввезти
Б роззутися, численний, лляний, співвласник В співвітчизник, привілля, оббілений, донісся Г священний, міськком, заввідділом, піччю Д подорожжю, оббрехати, відданий, незчислéнний |
|
||||||||||
5. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних у
формі орудного відмінка
однини |
|||||||||||
А сталь, ожеледь, покуть, честь
Б сіль, тінь, безліч, заводь В брость, жовч, заполоч, розповідь Г Шампань, нежить, ніч, піч Д капость, поташ, любов, радість |
|
Загальні
правила правопису складних слів Загальні правила правопису складних слів
1. Усі слова складні в рядку
|
|||||||||||
А крем-сода,
з давнього-давна, невідь-чий, колись
Б не-руш-мене, сто, аякже, переддень В міні-рояль, триста, хто, яскраво освітлений Г людино-день, кіловат-година, пів’ящика, потихеньку Д будь-котрий, трьохсотий, казна-що, наяву |
|
||||||||||
2. Складні
слова утворені за допомоги сполучного голосного в рядку
|
|||||||||||
А піввіку,
обер-інтендант, морально-вольовий, трикутник
Б широкодоступний, кожум’яка, краєзнавство, сріблотканий В двохосновний, сріблисто-білий, семилітній, держидерево Г лісостеповий, чорнозем, чорнослив, абиякий Д гуртожиток, купівля-продаж, поцяцькований, стовідсотковий |
|
||||||||||
3. Усі
іменники пишуться через дефіс у рядку
|
|||||||||||
А обер/майстер,
грамо/метр, віце/канцлер, вагоно/обіг
Б пів/вірш, радіус/вектор, грот/щогла, військово/службовець В літако/виліт, жокей/клуб, екс/міністр, грам/маса Г міні/клас, максі/спідниця, радіо/техніка, яхт/клуб Д супер/клас, кіловат/година, міні/маркет, стерео/система |
|
||||||||||
4. У якому
рядку всі слова написано правильно?
|
|||||||||||
А капітан 1
рангу-інженер, віце-король, ля мажор, дубль-бемоль
Б дельтачастинки, вагоногодина, пів’Яремчі, спецвипуск В креп-жоржет, інженер-технік-технолог, афро-американець, супер-держава Г пів’їжака, західно-український, Батьківщина-мати, інженер-конструктор Д купівля-продаж, інтернет-магазин, Вовчик Братчик, хліб-сіль |
|
||||||||||
5. У якому
рядку прикладки пишуться через дефіс?
|
|||||||||||
А рай/дерево,
льон/кучерявець, квітка/ромен, село/Богданівка
Б зілля/чебрець, Десна/ріка, крем/брюле, непосида/хлопець В ремінь/риба, плащ/дощовик, королева/мати, гід/перекладач Г дівчина/грузинка, лікар/еколог, гори/цвіт, художник/портретист Д мати/й/мачуха, льон/довгунець, ріка/Москва, сон/трава
Правопис префіксів0000
|
|
Правопис префіксів
1. Префікс – це
|
|||||||||||
А афікс,
розташований перед коренем
Б афікс, розташований після кореня В афікс, розташований після закінчення чи формотворчого суфікса Г афікс, що змінюється Д спільна частина, деяких слів |
|
||||||||||
2. Постійністю
графічного зображення характеризуються префікси
|
|||||||||||
А з-, зі-,
с-
Б пре-, при-, прі- В роз-, без-, через- Г з-, зу-, воз- Д між, об, від |
|
||||||||||
3. У всіх
словах якого рядка пишеться префікс с-
|
|||||||||||
А ..пека, ..гуснути,
..економити, ..кутий
Б ..купка, ..пилювати, ..точений, ..ходинка В ..далеку, ..крапнути, ..жовтілий, ..плямований Г ..середини, ..тупити, ..плутати, ..хитрувати Д ..кладник, ..кинути, ..пиляти, ..чавити |
|
||||||||||
4. У всіх словах
якого рядка пишеться префікс з-
|
|||||||||||
А ..худнути,
..характеризований, ..тліти, ..уміти
Б ..хибити, ..орієнтуватися, ..коротити, ..знатися В ..умовити, ..їзд, ..зирнутися, ..чепити Г ..чеплення, ..жати, ..шиток, ..прямувати Д ..шивач, ..чесати, ..кроїти, ..жувати |
|
||||||||||
5. У всіх
словах якого рядка пишеться префікс пре-
|
|||||||||||
А пр..зирство,
пр..красний, пр..стол, пр..весело
Б пр..красити, пр..лавок, гір..стінний, пр..мудрий В пр..тишити, пр..текти, пр..славний, пр..хитрий Г пр..гірклий, пр..мудрість, пр..дніпровський, пр..спокійний Д пр..темний, пр..стольний, пр..смакувати, пр..густий |
|
||||||||||
6. У всіх
словах якого рядка пишеться префікс при-
|
|||||||||||
А пр..ведений,
пр..вертати, пр..багатий, пр..дивний
Б пр..cісти, пр..бережжя, пр..близний, пр..візний В пр..власнений, пр..освященний, пр..балок, пр..вілля Г пр..в’ялий, пр..земляти, пр..спокійний, пр..мерзнути Д пр..жовкати, пр..міський, пр..мужній, пр..марнілий |
|
||||||||||
7. Усі слова
якого рядка пишуться з однаковим префіксом
|
|||||||||||
А ..ясувати,
бе..чинство, ро.ковзати, ..підлоба
Б ро..відати, пере..серпневий, ..невіра, ..фокусувати В во..величити, бе..турботний, ро..діл, чере..рядний Г ро..чин, ..формувати, бе..хребетний, бе..перешкодний Д ро..колоти, ..тесати, бе..порадний, ..повістити |
|
||||||||||
8. З’ясуйте,
яке з правил умотивовує правопис слів пр..звище, пр..звисько, пр..рва,
пр..рвистий |
|||||||||||
А префікс
пре- пишеться для вираження найвищого ступеня ознаки
Б префікс прі- вживається в окремих словах В префікс при- виражає приєднання, наближення Г префікс прі- вживається в старослов’янських словах Д префікс при- виражає неповноту дій |
|
||||||||||
9. З’ясуйте,
яке з правил умотивовує правопис слів пр..стольний, пр..велебний,
пр..подобний, пр..освященство |
|||||||||||
А префікс
пре- вживається у словах старослов’янського походження
Б префікс при- виражає результат дії, її частковість В префікс прі- пишеться у словах-винятках Г префікс пре- вживається для вираженя найвищого ступеня ознаки Д префікс при- виражає приєднання, наближення |
|
||||||||||
10. Яке з
правил сформульовано некоректно
|
|||||||||||
А префікси
від-, під-, над-, об-, між- пишуться без зміни кінцевого приголосного
Б префікс з- уживається перед голосними і приголосними, які вимовляються дзвінко В префікс зі-(зо-) пишеться перед коренем, що починається сполученням приголосних чи сполученням губного та йотованого Г префікс зі- вживається перед сполученням приголосних (у тому числі перед сполученням губного та [й]) Д префікс при- вживається в словах, що означають наближення, приєднання, неповноту, частковість і результат дії |
|
||||||||||
11. У слові
якого рядка допущено орфографічну помилку
|
|||||||||||
А безжурний,
безкорисний, безтарифний, безпристрасний
Б змусити, з’юрмитися, зфотографувати, зшити В склеїти, сходити, спинити, схилити Г стомлений, безжурний, безхмарний, спалення Д розтрощити, безкарний, схуднення, скроплення |
|
||||||||||
12. Пре-
пишемо в усіх словах рядка
|
|||||||||||
А пр..зидія,
пр..красний, пр..леглий, пр..порошений
Б пр..велебний, пр..свячений, пр..стол, пр..завзятий В пр..довгий, пр..милий, пр..мудрий, пр..тензійний Г пр..тяжкий, пр..чистий, пр..зирство, пр..гнічувати Д пр..вабливий, пр..вражий, пр..зентація, пр..старий |
|
||||||||||
13. При-
пишемо в усіх словах рядка
|
|||||||||||
А пр..азовський,
пр..близно, пр..крашати, пр..освященство
Б пр..краса, пр..права, пр..зирство, пр..фронтовий В пр..бій, пр..подобний, пр..блудний, пр..смерковий Г пр..співувати, пр..старкуватий, пр..амбула, пр..будова Д пр..стрій, пр..меншений, пр..нишклий, пр..старий |
|
||||||||||
14. При-
пишемо в усіх словах рядка
|
|||||||||||
А пр..бій,
пр..бавитися, пр..людія, пр..борканий
Б пр..готуватися, пр..грозити, пр..ґрунтовий, пр..кордонний В пр..мудрість, пр..смерковий, пр..вілей, п..редмістя Г пр..старкуватий, пр..зентація, пр..года, пр..стрій Д пр..блуда, пр..нишклий, пр..язнь, пр..міальний |
|
Уживання великої літери
1. Усі слова в назвах пишуться з великої літери в рядку | |||||||||||
А (к)оралові (р)ифи, (п)еревал (с)ен-(б)ернар, (п)алац (с)порту,
(п)ланетарна (т)уманність Б (п)івнічна (а)мерика, (с)ейм (п)ольської (р)еспубліки, (с)татут ООН, (д)ень (п)еремоги В(т)ургенєвські (г)ерої, (б)роварський (р)айон, (з)олоті (в)орота, (д)ев’ята (с)имфонія (б)етховена Г (с)вітовий (о)кеан, (г)енеральний (с)екретар ООН, (п)резидент (у)країни, (г)олова (в)ерховної (р)ади (у)країни Д (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (н)ародний (а)ртист (у)країни, (п)резидент (с)получених (ш)татів (а)мерики, (п)рем’єр-(м)іністр (к)анади |
| ||||||||||
2. З великої літери перше слово в назві пишеться в рядку | |||||||||||
А (м)іжнародна (а)строномічна (с)пілка, (ф)ранкове (с)лово,
(б)алканський (п)івострів, (а)ндріївська (ц)ерква Б (с)узір’я (з)олота (р)иба, (г)рупа „(р)анетки”, (г)ордіїв (в)узол, (б)арон (м)юнхгаузен В (б)іла (ц)ерква, (г)раф (м)онте-(к)рісто, (ш)евченківський (с)тиль, (н)ародний (а)ртист (у)країни Г (м)іністр (о)світи (у)країни, (п)осол (р)еспубліки (п)ольща, (п)резидент (а)кадемії (н)аук (у)країни, (б)ілий (н)алив Д (с)узір’я (в)еликий (в)із, (к)омета (г)аллея, (д)алекий (с)хід, (к)раїни (з)аходу |
| ||||||||||
3. Усі слова пишуться з малої літери в рядку | |||||||||||
А (п)ротока (к)арські (в)орота, (к)рабоподібна (т)уманність, (в)еликий (п)іст,
(к)арл (с)міливий Б (р)ентгенівські (п)ромені, (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (т)юркські (п)лемена, (н)арцис (в)узьколистий В (с)пасівка, (к)иївський (т)еатр (о)перети, (т)рапеція (о)ріона, (к)авказький (х)ребет Г (н)ароди (п)івночі, (п)івденне (п)олісся, (п)івнічнокримський (к)анал, (з)елений (м)ис Д (с)хідноєвропейська (р)івнина, (б)улонський (л)іс, (н)ова (г)вінея, (я)сна (п)оляна
|
https://www.youtube.com/watch?v=c7Y8vTsOTA
Прочитати матеріал параграфів 29-30.
Прочитати матеріал параграфів 29-30.
Завдання на робочий тиждень з
30.03.2020- 03.04.2020
Добрий день! Матеріал розраховано на два уроки
Тема уроку:Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку.
Але для початку виконайте тестові завдання
1 та 2 уроки (для виконання тестових завдань реєструєтеся під своїм справжнім прізвищем та ім’ям,тест проходите лише один раз,результати відображаються автоматично)
*Опрацювати тему “Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку”, це параграф 29,с.166-167. Можна за підручником опрацювати матеріал,а можна переглянути відеоурок за посиланням
*Виконати тестові завдання
Дякую! Термін здачі роботи до 06.04.2020
17.03-20.03
Шановні дев'ятикласники! Термін виконання тесту і написання твору закінчено
Написати твір"Своє,рідне-своєрідне".
Безсполучникові речення, розділові знаки в них
1. Кому потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки
вилучено)
| |||||||||||
А На схід сонця квітнуть рожі будуть дні погожі.
Б Глянь моя мила зорі повисли над Дніпром. В Знову осінь над гаями жовтий лист сади встеля. Г Дерево міцне корінням людина трудовим горінням. Д Дощ давно вже перестав хмари розійшлися виплив ясний місяць заглянув у
вікна а на долівці й по стінах розмалював чудні якісь виводи-узори.
|
| ||||||||||
2. Крапку з комою потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові
знаки вилучено)
| |||||||||||
А Говорять думи і діброви говорять гори луг, ріка говорять птиці вечорові розмова
точиться струнка.
Б Знову цвітуть каштани хвиля дніпровська б’є.В Небо прорізали вогняні стріли ударив грім на пильних дорогах знявся вихор
закрутився клубком і помчав у жита.
Г Спріває Маланці колос сміється лука ранніми росами дзвоном коси кличуть
городи синім листом тучна земля диха на неї теплом.
Д Весла прибрали човен поволі плив за течією. |
| ||||||||||
3. Тире потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки
вилучено)
| |||||||||||
А Вночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами.
Б Грім гримить хліб буде родить. В Миколі схотілося їсти а потім пити в нього посохло в горлі в роті. Г Сонце шукаючи броду сторожко зупинилося посеред ріки на моторному
човнику зі сміхом пропливали дівчата у вінках.
Д Мотори гули все далі голоси все глибшали десь у степу клекіт ворожих кулеметів
долітав усе глухіше.
|
| ||||||||||
4. Двокрапку потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки
вилучено)
| |||||||||||
А І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть.
Б Тиша тріснула ніч загриміла тисячі вогнів трасуючих куль прошиваючи темряву помчали звідусіль на перевал. В Будеш сіяти з сумом вродить печаль. Г Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить. Д Пролунав постріл почалися змагання. |
| ||||||||||
5. Правильно розставлені розділові знаки в реченні | |||||||||||
А Весною ровів, земля квіточки викида, буяє травка молода, все мертве ожива.
Б Із-за лісу випливає місяць і оживають срібні вінки на Черемоші, озеречко і земля. В Я люблю дивитись як гаї синіють, як пташки співають, – слухати люблю. Г Зацвіли в саду гвоздики, осінь тільки починається. Д Бачу здалека, хвиля іскриста грає вільно по синьому морю. |
| ||||||||||
6. Правильно поставлено тире в реченні | |||||||||||
А Він вважав себе дуже багатим – є молодість, є сила, є нестримне бажання
працювати.
Б З золота зіткане сяєво ллється – ліс в нім купається, листя сміється.В Часто сняться мені Карпати – в долах маки жаріють рясні. Г Ще не розвіяв битви дим над згарищем села – ще кров’ю вражою сплива під
вербами Сула.
Д На годину спізнишся – за рік не наздоженеш. |
| ||||||||||
7. Правильно поставлено двокрапку в реченні | |||||||||||
А Так і живу я нині: матері мову шаную, море, глибоке море, в рідному слові я чую.
Б Є в нашім місті вулиця: там птиці гнізда в’ють. В Подивилась ясно: заспівали скрипки! Г Так тихо, так любо: так ніжно у полі. Д Карпатське сонце в небо йде повільно: світліє тиша між дерев глибока. |
| ||||||||||
8. Двокрапку слід поставити в реченні | |||||||||||
А Мати рідна моя! Знай по бурі тяжкій перемога засяє дзвінка і лагідна.
Б Стоїш високо не будь гордим, стоїш низько не гнися. В Я не боюся сивини, глибоких зморщок не боюся дуби сріблясті восени, є
зморшки навіть у Ельбруса.
Г Колись я думав що радощі – це путь у світ незнаний із моїх Покуть; тепер я знаю
що радість – то дорога до яблунь, що в Стопчатові цвітуть.
Д Арфами, арфами – золотими, голосними обізвалися гаї самодзвонними йде
весна запашна, квітами, перлами закосичена.
|
| ||||||||||
9. Тире ставиться в реченні | |||||||||||
А Росла, росла дівчинонька та й на порі стала ждала, ждала козаченька та й
плакати стала.
Б Поглянув я на ягнята не мої ягнята.В Утихла буря й більш валів не стало. Г Посієш впору і тоді збереш зерна гору. Д І здавалось розтає сніжинка. |
| ||||||||||
10. Безсполучниковим є речення | |||||||||||
А Він усміхається до сонця, пестить рукою жовті кленові листочки.
Б Як явір простягає віти до явора через ріку, так матері одної діти шлють пісню
гомінку.
В Проміння місяця ламалося в хвилях, блищало, лопотіло і рябіло.Г Учи азбуку – прийде хліб у руку. Д І радощі, і болі, і спогади, і мрії для них давно вже стали спільними, як у дружній
сім’ї.
|
| ||||||||||
11. Складне речення з різними видами зв’язку, яке містить п’ять частин, записано в рядку | |||||||||||
А Поки дорога йде лісом, дружину з Києва ніхто не побачить, а на підході до міста,
біля Кудрявця, заховайтеся в заростях і ждіть мого знаку – я двічі ударю в дзвін.
Б Коні, що паслися спочатку на стерні, примандрували в улоговину, де було
більше трави, і ясно чулося, як вони там подзвонюють вуздечками і щипають траву.
В Інколи він, правда, згадував про неї, навіть приміряв подаровану нею сорочку,
але сьогодні про дівчину і думки не було – і раптом в його уяві спливло її личко так зримо, ніби вона сама з’явилася перед ним.
Г Ти пробач мені, що так кажу, бо ти й сам боярин, але ти розумний чоловік і
знаєш, як мені важко тримати князівство в руках, коли бояри розтягують його в різні боки.
Д Я широко відчинив двері мого князівства для всіх знедолених, і в моїй землі
поселилося зараз стільки нових людей, що кожен четвертий або і третій мій підданий – то пришелець.
|
| ||||||||||
12. В усіх складних реченнях потрібно поставити двокрапку, окрім (деякі розділові знаки
опущено)
| |||||||||||
А З-поміж клекоту звичайних гармат і мінометів виразно чувся такий знайомий
Максимові зловісний гуркіт „Катюш” батарея їх стояла десь, певно, зовсім близько.
Б Папір високої якості виготовляють із целюлози, отриманої хімічним способом
дерев’яний брус ріжуть на дрібні тріски, які занурюють у хімічний розчин і нагрівають під тиском.
В Підвелася, потягнулася, подивилася спросоння навкруги що воно робиться,
що діється?
Г Дихнула перший раз весна поплив у повітря блакиттю золотавий сонячний
човен.
Д По городах була теж немала клопотнеча мазалися, білилися та прибиралися,
готуючись уже до зими.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий