9-а укр.мова

18.05-29.05

Тема: Узагальнення і систематизація вивченого. ​Просте речення.Питання для самоконтролю:

-Переглянути https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=b8oLTN5R9GA&feature=emb_logo

-Виконати тести на с.217-218 впр.481.

Виконайте контрольний тест до 21 травня.





07.05-15.05.Запишіть нову тему в  зошит:"Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях"

Переглядаючи відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=WRdl08mK5gs,робіть записи,ставлячи відео не паузу. Після повторення виконайте завдання нижче.

Пунктуаційний практикум.
— Запишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки. 
  1. Вік прожити не ниву пройти гомінливу(А. Малишко).
  2. Гаї шумлять я слухаю (П.Тичина).
  3. Далеко десь на сході йде війна а тут глибока світла тишина(І. Світличний).
  4. Непорушно стоять дерева загорнені в сутінь рясно вкриті краплистою росою(М. Коцюбинський).
  5. Як досвідчений мисливець Хома добре знав витівки вовка(Р. Пускач).
  6. В кутку десь в сутіні вечірній ми сидимо удвох одні(Олександр Олесь).
  7. Оце що від мене лишилося то власне уже не я(Л. Костенко).
  8. Ти сивий лісе в сутіні прозорій і ви гаї в зелених льолях літ нічого так не треба як в підзор’ї мені ваш голос чуть і стежить ваш політ(М. Вінграновський).
  9. Так смолоскипно виграйнуло сонце тривожним гроном форм і кольорів і зачаровано між травами побрів маленький сад пашіючи долоньками(І. Жиленко).
  10. А Соловей аж горло надриває і на всі заставки співає щебече і свистить і тьохкає і торохтить(Л. Глібов).
Творче конструювання.
— Перебудуйте подані речення так (або доповніть, поширте їх), щоб у них можна було поставити тире. Перероблені речення запишіть.
  1. Хороша-таки штука життя(А. Головко).
  2. Між людьми видніються вози з усяким селянським добром: діжечками, скринями, плугами й усякими іншими домашніми речами(С. Васильченко).
  3. Польова доріжка стелилася між високими хлібами(О. Гончар).
  4. А весна гомоніла: «Послухай мене!»(Леся Українка).
  5. Я  завжди беру приклад з мого брата.
  6. Без хазяїна двір плаче, а без хазяйки плаче хата(Нар. тв.).

28.04--05.05  Передивіться презентацію,перечитайте тексти сучасних пісень,зназошитйдіть кліпи виконавців та прослухайте.Напишіть есе "Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?
 

Презентація  https://naurok.com.ua/prezentaciya-chi-pridatna-rok-muzika-dlya-peredavannya-patriotichnih-nastro-v-zaklikiv-31818.html





Електронна пошта вчителя:nataliyazarogevskayа@gmail.com

21.04-27.04  Повторити матеріал підручника с.257 .Передивитися відео,зробивши записи у зошит  https://www.youtube.com/watch?v=RZb0JguQp6Y, а також https://www.youtube.com/watch?v=in8ntRnLFGk

 Виконати тест на закріплення.



 Правопис не, ні з різними частинами мови

1. Частка не пишеться разом
А з дієприкметниками, які не мають при собі пояснювальних слів і виконують
синтаксичну функцію означення
Б з дієсловами, дієприслівниками, займенниками, числівниками, службовими
частинами мови
В з дієприкметниками, якщо вони мають пояснювальні слова
Г з іменниками, коли при них є протиставлення
Д з прикметниками, які виступають у реченні присудками
А
Б
В
Г
Д
2. Частка не пишеться окремо
А якщо вживається як префікс в іменниках-власних назвах
Б з іменниками, прикметниками, займенниками, прислівниками, які у сполученні з
не означають одне поняття
В з підсилювальними прислівниками, незмінюваними присудковими словами, зі
словами, що пишуться через дефіс
Г зі словами, до складу яких входить префікс недо-
Д з дієприкметниками, які не мають при собі пояснювальних слів і виконують
синтаксичну роль означення
А
Б
В
Г
Д
3. Частка ні пишеться разом
А із займенниками та прислівниками, від яких відокремлюється прийменником
Б у заперечних займенниках і прислівниках
В для заперечення наявності предмета чи ознаки, у стійких словосполученнях без
дієслова-присудка
Г із усіма словами
Д із прикметниками, коли при них є протиставлення
А
Б
В
Г
Д
4. Усі слова з не пишуться разом у рядку
А не/до/смаку, не/смілий, не/розвантажений досі вагон, не/можна
Б не/дбайливий, не/дарма, не/доглянути, не/дочитаний роман
В не/руш/мене, не/погода, не/набагато, не/ня
Г не/по/європейськи, не/мовля, не/хворощ, ще не/виконані завдання
Д не/хочу, не/можна, не/треба, не/догляд
А
Б
В
Г
Д
5. Усі слова з не пишуться окремо в рядку
А не/сьогодні-завтра, не/вгаваючи, ще не/достиглий плід, не/досить
Б не/достиглий плід, не/доля, не/густий, не/бовид
В не/досіл, не/до/речі, не/долік, не/вістка
Г не/славити, не/дорід, не/хотіти, не/могти
Д не/зчутися, не/бавлячи, не/роблячи, не/гарний
А
Б
В
Г
Д
6. Орфографічну помилку допущено в рядку
А несказанний, не до смаку, не так, неабихто
Б не працюючи, непорушно, конспект не завершений, не ворог, а друг
В не доспівана пісня, спекотно не по-ранішньому, непочатий, не зараховано
Г небажаний гість, небайдуже ставлення, недоспана ніч, небилиця
Д недозрілий овоч, ні слова не промовити, ні на йоту, неждано-негадано
А
Б
В
Г
Д
7. Правильно написано всі слова рядка
А не послух, невагомість, нісе-ніте, не вартий
Б незлічений, ні слова не скажу, ні в чому, нізвідки
В ні котрий, не п’ятий, а шостий, не доплатити, незовсім
Г ніким не впізнаний, ні світ ні зоря, поки невизнаний поет, не збудований ще міст
Д не дуже вдалий день, твір незавершений, ні пава ні ґава, ще не вижатий плід
А
Б
В
Г
Д
8. У якому рядку всі слова з ні пишуться разом?
А ні/світ/ні/зоря, ні/що, ні/від/чого, ні/в/року
Б ні/ні, ні/трошки, ні/звідкіля, ні/один
В ні/куди, ні/телень, ні/по/чому, ні/чийний
Г ні/на/йоту, ні/чому, ні/коли, ні/в/року
Д ні/чогісінько, ні/в/сих ні/в/тих, ні/в/яку душу, ні/трохи
А
Б
В
Г
Д
9. У якому рядку всі слова з ні пишуться окремо?
А ні/за/що, ні/кроку далі, ні/до/розмови, ні/на/що
Б ні/на/що, ні/би/то, ні/якому, ні/з/кого
В ні/на/якому, ні/чий, ні/за/що, ні/на/йоту
Г ні/скільки, ні/хто, ні/який, ні/в/чому
Д ні/звуку, ні/пострілу, ні/з/ким, ні/ким
А
Б
В
Г
Д
10. Орфографічні помилки допущено в рядку
А ні для чого, нікудишній, нібитохворий, нізвідкіль
Б ні чичирк, нікчемний, ні чия, ні сюди ні туди
В ні один, ні в якому разі, нікогісінько, ніколи
Г ні на трошки, немає, ненависть, нещирий
Д недооцінка, нестямитись, не купивши, ні в якому
А
Б
В
Г
Д
11. Усі слова з не пишуться окремо в рядку
А не/волити, не/від/того, не/закінчено, не/сказано
Б не/зчутися, не/досить, не/зроблено, не/випито
В не/невидіти. не/можна, не/треба, не/намальовано
Г не/славити, не/по-нашому, не/широкий, не/гарний
Д не/може, не/дуже, не/зовсім, не/цілком
А
Б
В
Г
Д
12. Усі слова з не пишуться разом в рядку
А не/можна, не/вільник, не/здужати, не/змогти
Б не/стямитися, не/здужати, не/покоїтися, не/славити
В не/всипущий, не/гайний, не/треба, не/вдовзі
Г не/самовито, не/сказано, не/дарма, не/зовсім
Д не/дозрілий, не/деже, не/доказаний, не/досяжний
А
Б
В
Г
Д
13. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку
А ще не/завершена праця
Б не/покоїтися про дитя
В не/цікава, але коротка дискусія
Г не/крутити носом
Д досі не/сказані слова
А
Б
В
Г
Д
14. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку
А не/сила терпіти
Б не/досконала стаття
В іти в не/пам’ять
Г не/доробити вправу
Д не/славити князів
А
Б
В
Г
Д
15. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку
А ще не/підкорені країни, не/вивчене питання
Б лан не/засіяний, не/затоплена навесні місцина
В не/опалі квіти, не/зроблена ніким печеня
Г досі не/збудований гараж, не/переборне бажання
Д зовсім не/відомий текст, не/захищений сад
А
Б
В
Г
Д
16. Частка не пишеться окремо
А ще не/збудований, не/мічний, не/виконавши проект, не/нависть
Б не/знаючи броду, не/вивчені ще проблеми; не/зчувся, як заснув
В не/зводячи очей, не/потрібно дякувати, не/захищений від вітру;
не/дорого, а дешево
Г не/часто, не/забаром, не/довірливо, не/закінчений вчасно
Д не/безпека, не скошена трава; не/боязкий, а хоробрий
А
Б
В
Г
Д
17. В уривку
Слово рідне! Мабуть, не (1)було жодного видатного письменника, який би не (2)висловив любові до рідної мови й своєї тривоги за її долю, який би не (3)покладав на неї найбільших надій, бо долю свого народу в майбутньому бачив не (4)відривною від долі рідної мови. Люби свою мову, плекай її, дбай по неї, не (5)засмічуй її.
не слід писати разом зі словами на місці цифри
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
А
Б
В
Г
Д
18. Не вживаються без не всі слова рядка
А невістка, небога, незчутися
Б неволити, неславити, невдаха
В нездара, нещастя, невід
Г неуважність, непокоїтися, немовля
Д небавом, недоліток, негарний
А
Б
В
Г
Д
19. Установіть відповідність між словом з не і правилом
1 не/варт гроша в
базарний день
2 яких і світ не/бачив
3 бачити не/мало
свiту
4 не/чуючи ніг під
собою
А окремо з дієприслівником
Б окремо з дієсловом
В разом, бо з не означає одне поняття
Г разом, бо з не утворює слово з протилежним
значенням, яке можна замінити синонімом
Д окремо з незмінюваним присудковим
словом
АБВГД
1
2
3
4

20. Установіть відповідність між написанням ні зі словом і правилом
1 далі ні/куди
2 ні/чліг
3 ні/для/кого
4 ні/зернини
ні/пилини
А разом, бо заперечний прислівник
Б окремо, бо стійке словосполучення без
дієслова-присудка
В разом, бо слово без ні не вживається
Г окремо, бо частка від займенника
відокремлена прийменником
Д окремо, бо ні є повторюваним сполучником
із заперечним єднальним значенням
АБВГД
1
2
3
4

21. Текст і завдання до нього.
1. Покищо ж літо, ось-ось почнуться жнива і пшениця навколо мене дзвенить під вітром.
2. Світу навколишнього за пишними колосками мені не видно. 3. Ніби в лісі, тільки ліс кольору сонця. 4. І раптом, зовсім несподівано для себе, вигулькуєш на зелену галявину – дзвін колосків віддаляється, густо-зелений моріг ласкаво розгойдує тебе, аж у голові паморочиться. 5. Хліба навколо стіною, і ти стоїш, як у колодязі: вітер тут і не дихне, сонце пригріває спекотніше, і повітря добре настояне на травах та квітах. 6. Стоїш, трохи ошелешений, затулившись від сонця ліктем, але потроху оговтуєшся і починаєш прислухатися: чи не забринить поблизу тиша від джмелиного голосу? 7. Таки забриніла!
А. У скількох реченнях є частка нені
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
А
Б
В
Г
Д
Б. Слово, якому не надає протилежного значення (можна замінити синонімом), ужито в
реченні
А 2
Б 3
В 4
Г 6
Д 7
А
Б
В
Г
Д
В. Прикметник, у якому не відбувається подвоєння приголосних, бо утворений від
іменника, ужито в реченні
А 1
Б 3
В 5
Г 6
Д 7
А
Б
В
Г
Д
Г. Орфографічну помилку допущено у слові
А покищо ж
Б густо-зелений
В потроху
Г таки забриніла
Д несподівано
А
Б
В
Г
Д
Д. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 1
Б 3
В 4
Г 5
Д 7
А
Б
В
Г
Д


13.04-17.04  Повторити матеріал підручника с.253-256. Виконати тест на закріплення.

(1 завдання=0,5б).


Позначення на письмі подовжених приголосних звуків
1. Подвоєння відбувається
А унаслідок чергування приголосних
Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем
В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного
Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі
Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі
А
Б
В
Г
Д
2. Подовження відбувається
А унаслідок чергування приголосних
Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем
В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного
Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі
Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі
А
Б
В
Г
Д
3. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних?
А бистрінню, осінній, вволю, вугілля
Б бідонний, повіддя, овва, попідтинню
В узбережжя, проміння, розіллятий, ломаччя
Г життя, чуття, Ілля, возз’єднання
Д оббити, ніччю, поташшю, сіллю
А
Б
В
Г
Д
4. У всіх словах якого рядка відбувається подвоєння приголосних?
А пониззя, ззамолоду, розводдя, ввезти
Б роззутися, численний, лляний, співвласник
В співвітчизник, привілля, оббілений, донісся
Г священний, міськком, заввідділом, піччю
Д подорожжю, оббрехати, відданий, незчислéнний
А
Б
В
Г
Д
5. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних у формі орудного відмінка
однини
А сталь, ожеледь, покуть, честь
Б сіль, тінь, безліч, заводь
В брость, жовч, заполоч, розповідь
Г Шампань, нежить, ніч, піч
Д капость, поташ, любов, радість
А
Б
В
Г
Д
Загальні правила правопису складних слів Загальні правила правопису складних слів
1. Усі слова складні в рядку
А крем-сода, з давнього-давна, невідь-чий, колись
Б не-руш-мене, сто, аякже, переддень
В міні-рояль, триста, хто, яскраво освітлений
Г людино-день, кіловат-година, пів’ящика, потихеньку
Д будь-котрий, трьохсотий, казна-що, наяву
А
Б
В
Г
Д
2. Складні слова утворені за допомоги сполучного голосного в рядку
А піввіку, обер-інтендант, морально-вольовий, трикутник
Б широкодоступний, кожум’яка, краєзнавство, сріблотканий
В двохосновний, сріблисто-білий, семилітній, держидерево
Г лісостеповий, чорнозем, чорнослив, абиякий
Д гуртожиток, купівля-продаж, поцяцькований, стовідсотковий
А
Б
В
Г
Д
3. Усі іменники пишуться через дефіс у рядку
А обер/майстер, грамо/метр, віце/канцлер, вагоно/обіг
Б пів/вірш, радіус/вектор, грот/щогла, військово/службовець
В літако/виліт, жокей/клуб, екс/міністр, грам/маса
Г міні/клас, максі/спідниця, радіо/техніка, яхт/клуб
Д супер/клас, кіловат/година, міні/маркет, стерео/система
А
Б
В
Г
Д
4. У якому рядку всі слова написано правильно?
А капітан 1 рангу-інженер, віце-король, ля мажор, дубль-бемоль
Б дельтачастинки, вагоногодина, пів’Яремчі, спецвипуск
В креп-жоржет, інженер-технік-технолог, афро-американець, супер-держава
Г пів’їжака, західно-український, Батьківщина-мати, інженер-конструктор
Д купівля-продаж, інтернет-магазин, Вовчик Братчик, хліб-сіль
А
Б
В
Г
Д
5. У якому рядку прикладки пишуться через дефіс?
А рай/дерево, льон/кучерявець, квітка/ромен, село/Богданівка
Б зілля/чебрець, Десна/ріка, крем/брюле, непосида/хлопець
В ремінь/риба, плащ/дощовик, королева/мати, гід/перекладач
Г дівчина/грузинка, лікар/еколог, гори/цвіт, художник/портретист
Д мати/й/мачуха, льон/довгунець, ріка/Москва, сон/трава
Правопис префіксів0000
А
Б
В
Г
Д


Правопис префіксів
1. Префікс – це
А афікс, розташований перед коренем
Б афікс, розташований після кореня
В афікс, розташований після закінчення чи формотворчого суфікса
Г афікс, що змінюється
Д спільна частина, деяких слів
А
Б
В
Г
Д
2. Постійністю графічного зображення характеризуються префікси
А з-, зі-, с-
Б пре-, при-, прі-
В роз-, без-, через-
Г з-, зу-, воз-
Д між, об, від
А
Б
В
Г
Д
3. У всіх словах якого рядка пишеться префікс с-
А ..пека, ..гуснути, ..економити, ..кутий
Б ..купка, ..пилювати, ..точений, ..ходинка
В ..далеку, ..крапнути, ..жовтілий, ..плямований
Г ..середини, ..тупити, ..плутати, ..хитрувати
Д ..кладник, ..кинути, ..пиляти, ..чавити
А
Б
В
Г
Д
4. У всіх словах якого рядка пишеться префікс з-
А ..худнути, ..характеризований, ..тліти, ..уміти
Б ..хибити, ..орієнтуватися, ..коротити, ..знатися
В ..умовити, ..їзд, ..зирнутися, ..чепити
Г ..чеплення, ..жати, ..шиток, ..прямувати
Д ..шивач, ..чесати, ..кроїти, ..жувати
А
Б
В
Г
Д
5. У всіх словах якого рядка пишеться префікс пре-
А пр..зирство, пр..красний, пр..стол, пр..весело
Б пр..красити, пр..лавок, гір..стінний, пр..мудрий
В пр..тишити, пр..текти, пр..славний, пр..хитрий
Г пр..гірклий, пр..мудрість, пр..дніпровський, пр..спокійний
Д пр..темний, пр..стольний, пр..смакувати, пр..густий
А
Б
В
Г
Д
6. У всіх словах якого рядка пишеться префікс при-
А пр..ведений, пр..вертати, пр..багатий, пр..дивний
Б пр..cісти, пр..бережжя, пр..близний, пр..візний
В пр..власнений, пр..освященний, пр..балок, пр..вілля
Г пр..в’ялий, пр..земляти, пр..спокійний, пр..мерзнути
Д пр..жовкати, пр..міський, пр..мужній, пр..марнілий
А
Б
В
Г
Д
7. Усі слова якого рядка пишуться з однаковим префіксом
А ..ясувати, бе..чинство, ро.ковзати, ..підлоба
Б ро..відати, пере..серпневий, ..невіра, ..фокусувати
В во..величити, бе..турботний, ро..діл, чере..рядний
Г ро..чин, ..формувати, бе..хребетний, бе..перешкодний
Д ро..колоти, ..тесати, бе..порадний, ..повістити
А
Б
В
Г
Д
8. З’ясуйте, яке з правил умотивовує правопис слів пр..звищепр..звиськопр..рва,
пр..рвистий
А префікс пре- пишеться для вираження найвищого ступеня ознаки
Б префікс прі- вживається в окремих словах
В префікс при- виражає приєднання, наближення
Г префікс прі- вживається в старослов’янських словах
Д префікс при- виражає неповноту дій
А
Б
В
Г
Д
9. З’ясуйте, яке з правил умотивовує правопис слів пр..стольнийпр..велебний,
пр..подобнийпр..освященство
А префікс пре- вживається у словах старослов’янського походження
Б префікс при- виражає результат дії, її частковість
В префікс прі- пишеться у словах-винятках
Г префікс пре- вживається для вираженя найвищого ступеня ознаки
Д префікс при- виражає приєднання, наближення
А
Б
В
Г
Д
10. Яке з правил сформульовано некоректно
А префікси від-, під-, над-, об-, між- пишуться без зміни кінцевого приголосного
Б префікс з- уживається перед голосними і приголосними, які вимовляються
дзвінко
В префікс зі-(зо-) пишеться перед коренем, що починається сполученням
приголосних чи сполученням губного та йотованого
Г префікс зі- вживається перед сполученням приголосних (у тому числі перед
сполученням губного та [й])
Д префікс при- вживається в словах, що означають наближення, приєднання,
неповноту, частковість і результат дії
А
Б
В
Г
Д

11. У слові якого рядка допущено орфографічну помилку
А безжурний, безкорисний, безтарифний, безпристрасний
Б змусити, з’юрмитися, зфотографувати, зшити
В склеїти, сходити, спинити, схилити
Г стомлений, безжурний, безхмарний, спалення
Д розтрощити, безкарний, схуднення, скроплення
А
Б
В
Г
Д
12. Пре- пишемо в усіх словах рядка
А пр..зидія, пр..красний, пр..леглий, пр..порошений
Б пр..велебний, пр..свячений, пр..стол, пр..завзятий
В пр..довгий, пр..милий, пр..мудрий, пр..тензійний
Г пр..тяжкий, пр..чистий, пр..зирство, пр..гнічувати
Д пр..вабливий, пр..вражий, пр..зентація, пр..старий
А
Б
В
Г
Д
13. При- пишемо в усіх словах рядка
А пр..азовський, пр..близно, пр..крашати, пр..освященство
Б пр..краса, пр..права, пр..зирство, пр..фронтовий
В пр..бій, пр..подобний, пр..блудний, пр..смерковий
Г пр..співувати, пр..старкуватий, пр..амбула, пр..будова
Д пр..стрій, пр..меншений, пр..нишклий, пр..старий
А
Б
В
Г
Д
14. При- пишемо в усіх словах рядка
А пр..бій, пр..бавитися, пр..людія, пр..борканий
Б пр..готуватися, пр..грозити, пр..ґрунтовий, пр..кордонний
В пр..мудрість, пр..смерковий, пр..вілей, п..редмістя
Г пр..старкуватий, пр..зентація, пр..года, пр..стрій
Д пр..блуда, пр..нишклий, пр..язнь, пр..міальний
А
Б
В
Г
Д



06.04-10.04 Повторити матеріал підручника с.251-252.Виконати тест на закріплення.

 Уживання великої літери


1. Усі слова в назвах пишуться з великої літери в рядку
А (к)оралові (р)ифи, (п)еревал (с)ен-(б)ернар, (п)алац (с)порту,
(п)ланетарна (т)уманність
Б (п)івнічна (а)мерика, (с)ейм (п)ольської (р)еспубліки, (с)татут ООН,
(д)ень (п)еремоги
В(т)ургенєвські (г)ерої, (б)роварський (р)айон, (з)олоті (в)орота,
(д)ев’ята (с)имфонія (б)етховена
Г (с)вітовий (о)кеан, (г)енеральний (с)екретар ООН, (п)резидент (у)країни,
(г)олова (в)ерховної (р)ади (у)країни
Д (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (н)ародний (а)ртист (у)країни,
(п)резидент (с)получених (ш)татів (а)мерики, (п)рем’єр-(м)іністр (к)анади
А
Б
В
Г
Д
2. З великої літери перше слово в назві пишеться в рядку
А (м)іжнародна (а)строномічна (с)пілка, (ф)ранкове (с)лово,
(б)алканський (п)івострів, (а)ндріївська (ц)ерква
Б (с)узір’я (з)олота (р)иба, (г)рупа „(р)анетки”, (г)ордіїв (в)узол,
(б)арон (м)юнхгаузен
В (б)іла (ц)ерква, (г)раф (м)онте-(к)рісто, (ш)евченківський (с)тиль,
(н)ародний (а)ртист (у)країни
Г (м)іністр (о)світи (у)країни, (п)осол (р)еспубліки (п)ольща,
(п)резидент (а)кадемії (н)аук (у)країни, (б)ілий (н)алив
Д (с)узір’я (в)еликий (в)із, (к)омета (г)аллея, (д)алекий (с)хід, (к)раїни (з)аходу
А
Б
В
Г
Д
3. Усі слова пишуться з малої літери в рядку
А (п)ротока (к)арські (в)орота, (к)рабоподібна (т)уманність, (в)еликий (п)іст,
(к)арл (с)міливий
Б (р)ентгенівські (п)ромені, (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (т)юркські (п)лемена,
(н)арцис (в)узьколистий
В (с)пасівка, (к)иївський (т)еатр (о)перети, (т)рапеція (о)ріона,
(к)авказький (х)ребет
Г (н)ароди (п)івночі, (п)івденне (п)олісся, (п)івнічнокримський (к)анал,
(з)елений (м)ис
Д (с)хідноєвропейська (р)івнина, (б)улонський (л)іс, (н)ова (г)вінея, (я)сна (п)оляна


 «Написання  м’ якого знака та апострофа»

1. Вставте, де треба, м’який знак.
Уман…щина, п’ят…сот, будівел…ник, винос…, бан…щик, читал…ня, познач…те, збіговис…ко, ган…ба, долен…ка, річ…, синен…кий, кров…, освітян…с…кий, пужал…це, паяц…, лял…чин, анал…гін, Парас…ці, тітон…ка, здаєт…ся, приз…ба, нян…чити, т…мяно, мен…шен…кий, бояз…ко, вуз…ко, Тан…чин, л…лєш, різ…бяр, брин…чати, віз…му, біл…ченя, сип…те, багац…ко
2.Вставте, де треба, апостроф.
Узголівя, Лукян, пірїна, дитясла, жабячий, рутвяний, довіря, сумяття, мавпячий, арфяр, олівє, півяблука, Даря, девять, вїдливий, двохярусний, безязикий, цвях, необїжджений, ряска, трьохаршинний, обєктив, інєкція, святий, вязниця, запясток, пєдистал, сюрчить, черепяний, львівянин, тьмяно, звязка, Марїн, дебют, тімя, адютант, міжбрівя, зюрмитись, Вячеслав, панєвропейський, пятак.
3.Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом.
А пів..яблука, горохв..яник, зарум..янитися, дріб..язковий
Бвольтер..янець, напів..ява, відв..язати, круп..яний
В вм..ятина, верф..яний, моркв..яний, варшав..янка
Г в..юнкий,  торф..яний, підв..язати
Д св..ященик, цв..ях, св..ятковий, в..яз
4. М’який знак не пишеться в усіх словах рядка:
А міл..ярд, ойкан..ня, мен..ший
БУман..щина, Поділ..ля, Бат..ківщина
В Пан..ченко, змагаєш..ся, віс..сю
Г ін..ший, жен..шень, спіл..чанський
Д пал..чик, дон..чин, Хар..ків, л..он
5.М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
А.кіл..кість, пот..мянілий, Уман..щина, ескадрил..я
Б.власниц..кий, нен..чин, боїш..ся, сяд..мо
В.павіл..йон, дон..чин, с..огодні, прос..ба
Г.їдал..ня, батал..йон, Акс..онов, матін..чин

6. М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
А.рибал..ство, погод..ся, прип'ят..ський, голівон..ці
Б.зателен..кати, красун..чик, купал..ський, виріз..бити
В.вигул..кнути, конс..єржка, зат..марити, нац..кувати
Г.кан..йон, ковз..кий, мал..ва, локал..ний
Д.консул..ський, обвін..чати, відгад..ко, крад..кома
7. М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
А.брин..чати, дозвол..те, боягуз..кий, оган..бити
Б.кіл..цевий, красун..чик, монгол..ський, візуал..ний
В.різ..бяр, обвін..чати, виріз..бити, зат..марити
Г.павіл..йон, по-братерс..ки, на стежин..ці, Ізмаїл..ський
Д.устан..те,  на вишен..ці, неволен..ка
8.М'який знак НЕ пишеться в усіх словах рядка
А.міл..ярд, ойкан..ня, мен..ший
Б.Уман..щина, Поділ..ля, Бат..ківщина
В.безбат..ченко, змагаєш..ся, віс..cю
Г.ін..ший, жен..шень, спіл..чанський
Д.кин..мо, ріж..мо, насип..мо
9. Апостроф ставиться в усіх словах рядка
А.В..ячеслав, кар..єра, пів..ящика, медв..яний
Б.верб..я, міжгір..я, дзв..якнути, без..ядерний
В.зв..ялити, кур..йозний, між..ярусний, круп..яний
Г.двох..ярусний, пів..яру, об..єкт, під..їжджати 










https://www.youtube.com/watch?v=c7Y8vTsOTA

Прочитати матеріал параграфів 29-30.
Завдання на робочий тиждень з 
30.03.2020- 03.04.2020
Добрий день! Матеріал розраховано на два уроки
Тема уроку:Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку.
Але для початку виконайте тестові завдання
 1 та 2 уроки  (для виконання тестових завдань реєструєтеся під своїм справжнім прізвищем та ім’ям,тест проходите лише один раз,результати відображаються автоматично)
*Опрацювати тему “Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку”, це параграф 29,с.166-167. Можна за підручником опрацювати матеріал,а можна переглянути відеоурок за посиланням 

*Виконати тестові завдання

Дякую! Термін здачі роботи до 06.04.2020

17.03-20.03

Шановні дев'ятикласники! Термін виконання тесту і написання твору закінчено

Написати твір"Своє,рідне-своєрідне". 

Безсполучникові речення, розділові знаки в них


1. Кому потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки
вилучено)
А На схід сонця квітнуть рожі будуть дні погожі.
Б Глянь моя мила зорі повисли над Дніпром.
В Знову осінь над гаями жовтий лист сади встеля.
Г Дерево міцне корінням людина трудовим горінням.
Д Дощ давно вже перестав хмари розійшлися виплив ясний місяць заглянув у
вікна а на долівці й по стінах розмалював чудні якісь виводи-узори.
А
Б
В
Г
Д
2. Крапку з комою потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові
знаки вилучено)
А Говорять думи і діброви говорять гори луг, ріка говорять птиці вечорові розмова
точиться струнка.
Б Знову цвітуть каштани хвиля дніпровська б’є.
В Небо прорізали вогняні стріли ударив грім на пильних дорогах знявся вихор
закрутився клубком і помчав у жита.
Г Спріває Маланці колос сміється лука ранніми росами дзвоном коси кличуть
городи синім листом тучна земля диха на неї теплом.
Д Весла прибрали човен поволі плив за течією.
А
Б
В
Г
Д
3. Тире потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки
вилучено)
А Вночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами.
Б Грім гримить хліб буде родить.
В Миколі схотілося їсти а потім пити в нього посохло в горлі в роті.
Г Сонце шукаючи броду сторожко зупинилося посеред ріки на моторному
човнику зі сміхом пропливали дівчата у вінках.
Д Мотори гули все далі голоси все глибшали десь у степу клекіт ворожих кулеметів
долітав усе глухіше.
А
Б
В
Г
Д
4. Двокрапку потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки
вилучено)
А І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть.
Б Тиша тріснула ніч загриміла тисячі вогнів трасуючих куль прошиваючи темряву
помчали звідусіль на перевал.
В Будеш сіяти з сумом вродить печаль.
Г Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить.
Д Пролунав постріл почалися змагання.
А
Б
В
Г
Д
5. Правильно розставлені розділові знаки в реченні
А Весною ровів, земля квіточки викида, буяє травка молода, все мертве ожива.
Б Із-за лісу випливає місяць і оживають срібні вінки на Черемоші, озеречко і земля.
В Я люблю дивитись як гаї синіють, як пташки співають, – слухати люблю.
Г Зацвіли в саду гвоздики, осінь тільки починається.
Д Бачу здалека, хвиля іскриста грає вільно по синьому морю.
А
Б
В
Г
Д
6. Правильно поставлено тире в реченні
А Він вважав себе дуже багатим – є молодість, є сила, є нестримне бажання
працювати.
Б З золота зіткане сяєво ллється – ліс в нім купається, листя сміється.
В Часто сняться мені Карпати – в долах маки жаріють рясні.
Г Ще не розвіяв битви дим над згарищем села – ще кров’ю вражою сплива під
вербами Сула.
Д На годину спізнишся – за рік не наздоженеш.
А
Б
В
Г
Д
7. Правильно поставлено двокрапку в реченні
А Так і живу я нині: матері мову шаную, море, глибоке море, в рідному слові я чую.
Б Є в нашім місті вулиця: там птиці гнізда в’ють.
В Подивилась ясно: заспівали скрипки!
Г Так тихо, так любо: так ніжно у полі.
Д Карпатське сонце в небо йде повільно: світліє тиша між дерев глибока.
А
Б
В
Г
Д
8. Двокрапку слід поставити в реченні
А Мати рідна моя! Знай по бурі тяжкій перемога засяє дзвінка і лагідна.
Б Стоїш високо не будь гордим, стоїш низько не гнися.
В Я не боюся сивини, глибоких зморщок не боюся дуби сріблясті восени, є
зморшки навіть у Ельбруса.
Г Колись я думав що радощі – це путь у світ незнаний із моїх Покуть; тепер я знаю
що радість – то дорога до яблунь, що в Стопчатові цвітуть.
Д Арфами, арфами – золотими, голосними обізвалися гаї самодзвонними йде
весна запашна, квітами, перлами закосичена.
А
Б
В
Г
Д
9. Тире ставиться в реченні
А Росла, росла дівчинонька та й на порі стала ждала, ждала козаченька та й
плакати стала.
Б Поглянув я на ягнята не мої ягнята.
В Утихла буря й більш валів не стало.
Г Посієш впору і тоді збереш зерна гору.
Д І здавалось розтає сніжинка.
А
Б
В
Г
Д
10. Безсполучниковим є речення
А Він усміхається до сонця, пестить рукою жовті кленові листочки.
Б Як явір простягає віти до явора через ріку, так матері одної діти шлють пісню
гомінку.
В Проміння місяця ламалося в хвилях, блищало, лопотіло і рябіло.
Г Учи азбуку – прийде хліб у руку.
Д І радощі, і болі, і спогади, і мрії для них давно вже стали спільними, як у дружній
сім’ї.
А
Б
В
Г
Д
11. Складне речення з різними видами зв’язку, яке містить п’ять частин, записано в рядку
А Поки дорога йде лісом, дружину з Києва ніхто не побачить, а на підході до міста,
біля Кудрявця, заховайтеся в заростях і ждіть мого знаку – я двічі ударю в дзвін.
Б Коні, що паслися спочатку на стерні, примандрували в улоговину, де було
більше трави, і ясно чулося, як вони там подзвонюють вуздечками і щипають траву.
В Інколи він, правда, згадував про неї, навіть приміряв подаровану нею сорочку,
але сьогодні про дівчину і думки не було – і раптом в його уяві спливло її личко так зримо, ніби вона сама з’явилася перед ним.
Г Ти пробач мені, що так кажу, бо ти й сам боярин, але ти розумний чоловік і
знаєш, як мені важко тримати князівство в руках, коли бояри розтягують його в різні боки.
Д Я широко відчинив двері мого князівства для всіх знедолених, і в моїй землі
поселилося зараз стільки нових людей, що кожен четвертий або і третій мій підданий – то пришелець.
А
Б
В
Г
Д
12. В усіх складних реченнях потрібно поставити двокрапку, окрім (деякі розділові знаки
опущено)
А З-поміж клекоту звичайних гармат і мінометів виразно чувся такий знайомий
Максимові зловісний гуркіт „Катюш” батарея їх стояла десь, певно, зовсім близько.
Б Папір високої якості виготовляють із целюлози, отриманої хімічним способом
дерев’яний брус ріжуть на дрібні тріски, які занурюють у хімічний розчин і нагрівають під тиском.
В Підвелася, потягнулася, подивилася спросоння навкруги що воно робиться,
що діється?
Г Дихнула перший раз весна поплив у повітря блакиттю золотавий сонячний
човен.
Д По городах була теж немала клопотнеча мазалися, білилися та прибиралися,
готуючись уже до зими.

Комментариев нет:

Отправить комментарий